Yin och Yang eller Jävelungen och Vitariddaren

Publicerat: 2009-04-25 | 00:35:59   

 Tass och jag beskriver oss ofta som yin och yang. Vi är två helt motsatta personer som lever tillsammans. Vi är mycket olika och tycker olika. Och ibland om han eller jag tycker mer än den andra kan det lätt bildas dunder och brak.
Men tillsammans med bådas sätt att vara och tänka bildar vi något helt. Alltså yin och yang.
Vårt sätt att beskriva fast med mina ord. Haha!






Jag vet inte rikktigt vad jag ska säga. Men utseendemässigt är det dock lite skevt haha



Jag slog va fall upp detta på nätet och fick fram.

Harmoni och balans är viktigt. Och det är här yin och yang kommer in. De är två motsatta krafter som lever i harmoni med varandra.
Ingenting är antingen det ena eller det andra, utan allting har lite av både yin och yang. Skulle det ena överväga uppstår det genast spänningar.
Det eftersträvansvärda är att uppnå en jämvikt emellan dem.

Detta tycker jag passar in ganska så bra på oss tillsammans.
Det krävs mycket engagemang från bägges sida när man går under namnet yin och yang. Men jag tycker vi lyckas riktigt bra. Och när man läser om  yin och yang, om vi nu ska kalla oss för något i stil med det . Är det tydligen två krafter som funkar perfekt tillsammans, så länge inget av krafterna väger över.
Men utan att ha träffat på några bägare som runnit över kan man inte veta när bägaren är perfektfylld. Eller nått åt det hållet va fall.
Well done

Hanna

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          
Trackback






RSS 2.0