Natten till julafton

Publicerat: 2009-12-24 | 03:18:25   
Uppesittarkväll hos svärfar idag.
Hur mysigt som helst!
Massa god mat, bingolotto och julklappsspel var några av kvällen höjdpunkter.
Men det bästa var nog att bara få komma från stan och bara vara.
Ni vet inget stress och bara umgås med människor man valt att vara med och inga andra.

Man finner verkligen lugnet när man är här ute.
Mycket behövligt.

Innan vi åkte hit, var det lite småfix som skulle göras.
Var nere och hämtade svärmors julklapp och sedan bar det av till Media Markt.
Blir så trött på folk som kallar det Media Market. Hur får dom det till det?!
Hörde nog mer än fem personer som sa det inne i affären. Jisses så störande! eller så kan det har varit för att jag var dunderhungrig när jag stod och väntade på hjälp haha.
Skulle nämligen köpa mej en ny mobil.
Min kraschade igår.
Men min mobil fanns självklart inte, eller den var slut och skulle komma in tills i början av januari. Troligt att jag skulle vänta tills då!
Så det var bara att åka hem och sedan iväg till netonnet.
När jag var påväg ut från Media Markt ringde min älskade far och sa att jag skulle få mobilen i julklapp. Sikken underbar pappsi man har va? Har nog aldrig träffat någon så generös som han. LOVE.
Mobilen fanns vafall på netonnet och nu ligger den här bredvid mej och laddas upp förfullt. Älskar den redan!

När vi kom fram till svärfar blev det mat. Supergod mat som kära Naimy hade gjort. Så nu är magen mätt och glad.
Vi vann inget på bingolotto, vilket vi dock nästan redan visste. När vinner man liksom?
Men det var kul ändå =)

Hade tänkta att gå ut och bada men jag klarar inte av att först ligga i ett jättevarmt bad och sedan gå upp i minusgrader, även om det bara handlar om några sekunder.
Men jag hinner dö tre gånger och komma till helvetet fem gånger innan jag hunnit bli som en människa efter en sådan iskall chock. Så jag hoppade det.

La mej istället framför datan och kollade på Brother Bears. Kenay och Koda är verkligen baby och mej upp i dagen, jag tjötar om allt som kommer upp i hjärnan på mej och baby suckar och försöker låta intresserad tills det brister haha.
Fast bara när handlar om mindre intressanta saker haha. Tur det!



Uppdukat till en festlig julmåltid.



Förra året fick jag ett jättefint smyckesbhband eller vad man ska kalla det, av svärfar och Naimy. Verkligen jättefint bara det att när jag skulle använda det så sprack det. Lite för tunga buppisar kanske hihi.
Men vafall det är ju så modernt med handsmycken nu så jag använde min kreativitet och gjorde mej ett eget Hannastyle handsmycke av det som fanns kvar av bhbandet och det blev rikigt snyggt. Tycker vafall jag hihi.



Right?? =)

Nu ska jag gå ner och kolla vad baby och svärfar har för sej. Dom andra har sagt nattinuffsan och jag tror det händer mej alldeles strax det med.

Men först, min nya grymmetelefon! =)



Den ser stor och klumpig ut.
Men den är mindre och smidigare än min förra. Bra där!



Den rosa är min, såklart ; )
Tack pappa. Du är bäst!

Snart är det julafton.
Tänkt det blir en vit jul i år ändå =) 
Hanna

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          
Trackback






RSS 2.0