Ruggtrött

Publicerat: 2009-07-09 | 12:13:36   
Ruggit trött idag. Kaktus vaknade vid halv åtta tiden och sedan har jag bara sovit strö timmar. Man blir lätt påmind över att hon bara är en liten bebis. Nu ligger hon på golvet helt utamattad över att jag har tröttat ut henne med bus. Men hon är ändå det mysigaste som finns.
Kände mej så hemsk igår. Skulle gå ut och kissa henne då det plötsligt bara började ösa ner med regn, stora regndroppar dessutom. Jag har fått informationen om att hon inte gillar när det regnar men tösen blev ju helt förstörd. Skrek och gnällde och försökte hoppa upp i famnen på mej och även några tappra försök till krypa in under i mina byxben. Stackars liten. Jag kände mej som en hemsk häxa i någon skrämmande en sagobok.  Stackars Ninna.
När det äntligen blev upphåll ringde Staff och frågade om vi skulle komma bort till Bliss. Yessi. På med kläderna och ut. Kaktus tvekade lite början men efter att ha kommit på att det inte regnade mera gick det fort. Vi gick först förbi och hälsade på Lousie på Sticky. Kaktus blev lika glad som vanligt över all uppmärksamhet av alla människor. Men fulla ölluktande pack som skulle pilla på Ninna orkade jag inte med. Så det blev ett snabbt hej och vidare till Bliss.
Och självklart började det regna igen så hon vägrade gå en meter. Så jag fick bära henne bort till Bliss. Visst är det inte så långt och hon väger inte ton, men trött i armarna blev jag som fan också haha.
Sedan gick vi alla tre hem och la oss och myste i sängen.

Var ju dock inte allt som hände igår. Jag var ju med Lovis på eftermiddagen fram tills kvällen. Vi gick till det nya sushi stället borta vi Hemmakväll och käkade. Helt okej, bara att bitarna som vanligt var för stora. Hatar när man måste ta två tuggor på en bit. Men men gott och trevligt var det va fall =)

Gick en promenad till Botaniska med så himlans vackert där nu med alla blommor och vattenfall. Häftigt att det finns så mycket grönska mitt i stan.
 Känns skumt efter man gått där och tycker man är långt borta från stan, kommer ut och har rusningstrafiken mitt framför näsan.

Glass från Lejonet och Björnen och filmmys tillsammans innan vi sa tack för idag.  
Hade en jättefin och trevlig dag tillsammans med dej älsk. 



Nu ska jag snart börja gör iordning Kaktus inför hemgång. 

Hanna



 

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          
Trackback






RSS 2.0