Bitterfitta

Publicerat: 2009-06-05 | 00:20:55   

För er som inte vet bodde vi för bara nått år sedan i kvillängen,i detta underbara huset. Har bott där hela mitt liv och jag stormtrivdes. Varje gång jag är tillbaka blir jag lika ledsen varje gång. Detta är ju vårat hus och känns sjukt bittert att andra flyttat in och gör om allt.






Vi hade en underbar och vacker blodbok på innegården. Hela innegårdens charm.
Jag vet inte hur bra det syns, men nu har det sågat sönder hela trädet. Det ser ut som om dom ska såga ner det. Men tydligen tycker det bra om trädet och ska ha det kvar. Men vad fan har det gjort. Det är ju bara ena sidan dom gett sej på. Ser förjävligt ut tycker jag va fall.
Om man kollar på altanen har det tagit bort fönstret som tillhörde mitt rum och gjort ingången till huset från altanen där istället. Och matsalen har blivit ett nytt rum. Känns skumt.

Och där vi hade storarummet ska det byggas en uteplats så det har kommit en dörr på den sidan där våra stora fönster var tidigare.
Kontoret och syrummet har blivit ett stort rum.



Trädet och gården på Jonssons tid i kvillängen. Hur vackert som helst. Jag saknar det så massa så massa. Ta mej tillbaka!


Nu ska jag torkar tårarna i ögonen och fortsätta planera min fördelsedag.
Kvillängen i hjärtat.
Hanna








Kommentarer
Postat av: Huff

Om du fick guset tillbaja, hade du då flyttat ut?

2009-06-05 @ 02:09:12
Postat av: Bella

Åh! Kvillängen i våra hjärtan föralltid! Fan vad man saknar gamla tider där! Jag har iof förmånen att fort. ha mina föräldrar där så jag kan hälsa på när jag vill men allt förändras o det kommer så mkt nytt folk. Känns konstigt som du säger att ngn anna bor i ert gamla hus och gör om det! Tycker alla kvillängekrigare ska köpa sig hus där så kan vi låta en gereratin till växa upp där haha! :)

2009-06-05 @ 08:37:48
URL: http://isabelfredrika.blogg.se/
Postat av: Hanna

Funderade skarpt på att gå upp till dom och ge dom mitt nr så dom kunde ringa mej när dom ska sälja huset. Och ja jag hade flyttat ut men styrt upp en städhjälp och en trädgårdsgubbe så att pappa kunde bo kvar haha. Stan är livet för mej vettu. Men som Bella säger hade vart skönt om man hade kunnat ha tillgång till huset.

2009-06-05 @ 11:12:21
URL: http://hannamarianeelimajonsson.blogg.se/
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          
Trackback






RSS 2.0