Antligen

Publicerat: 2009-03-29 | 06:38:31   
Har inte kunnat komma in pa min blogg pa hela resan farran nu wooooohhhhhhhheeeeeeeee!
Har ar allt mycket underbart. Jag har det kanon med Tass. Var lite orolig i borjan hur det skulle ga att vara med varann sa himlans massa. Men det har gatt massa bra.

Men lite om varan resa da.

Tass och jag hamnade forst pa ett lyxigt hotell i Kata. Kanon fint. Hela hotellet var som en egen liten stad. Vatten runt omkring allt, massa pooler och mycket gronska. Hur vackert som helst. Men dar stannade vi dock bara en dag.
Sedan akte vi upp till Patong och dar har vi varit och kommer stanna har tills det ar dags att aka hem. Lite sma skoj att pappa bodde pa detta hotellet en vecka innan vi kom och vi bor tydligen i samma rum som dom. Agarn kom massa bra ihag Mr Jonsson. Hahha han berattade aven att Mr Jonsson hade tva dottrar adopterade fran Indien. Mer an vad jag sjalv visste haha ;  )

Stranddagarna har vi spenderat pa en underbar liten strand. Dar vi blir servade som kungligheter. Passar mej utmarkt.

Vi har redan handlat en hel resvaska med massa klader och skor for nastan inga pengar alls. Det kanns overkliget hur lite pengar man faktiskt ger for saker och ting.

Igar var vi pa zoo i Phuket. Och kollade pa krokodil show, apshow och elefantshow. Hur kul som helst. Tankte jag skulle klappat tigern men dom slog den och var sa himlans elaka sa det ville varken Tass eller jag vara delaktiga i.  Trakigt nar man behandlar djuren illa for att tjana lite pengar.
Tog massa roliga bilder. Men glomde min kamera sladd sa det laggs upp nar jag kommer hem.

Vi var ocksa pa Gems Gallery the worlds biggest jewerly. Helt sinnes sjukt mycket smycken. Jag har aldrig nagonsin sett sa massa i mitt liv. Allt hade dom. Och allt man ville ha fixade dom. Om man ville ha nagot i guld eller silver loste dom det pa fem minuter. Man fick inte ta nagra bilder dar inne. Forstarlig men synd. Hade velat visa er denna stora sal med juveler. Kan dock forklara det lite snabbt. Nar vi kom dit var det en stor grasvart byggnad och utanfor stod massa vackra uppkladda kvinnor. En av dessa tog med oss in och vi blev serverade dricka. Sedan fick vi ga igenom dar dom skapade smycken. Nar vi kom in i juvelsalen. Var det glasmontrar overallt. I mitten av allt detta fanns det stora vackra akvarium med mini hajar i. Sinnes sjukt vackert!
Man fick en egen guide/saljare som visade oss runt och berattade om alla smyckerna. Jag vet inte hur massa hon satte pa mej, men jag lovar jag njot varje sekund. Fick ett akta smaragdhalsband av Tass. Hur vackert som helst. Jag ar sa himlans nojd. Tack Tass i love you.
Happy happy som varan tuktukchaffor sager haha.

Vi har aven testat Elephant Trekking. Det var nog nagot av det hemskaste jag testat. Ingen kontroll alls hade man. Satt hogt uppe pa en elefantrygg i nagon liten stalsoffa som dom knytit fast med nagra rep. Och upp i sandberg pa smala stigar. Jag kan inte saga att jag njot. Det anda jag kunde tanka pa var hur jag skulle komma av om den borjade skena ivag. Men det var en grym upplevelse. Lite klyvna kanslor som sagt till detta aventyr.

Idag da.
Da ska vi till stranden och bara ha det skont. Frullen ar nere i magen och kl ar 11.22 har. Och vi ska bege oss om en timma.
Imon ska vi pa Thaiboxning det ska bli spannande.
Staff ar overlycklig!
Och pa tisdag blir det ett nytt aventyr till paradison Raya island. Ska bli hur kul som helst. Nagot jag har sett mycket fram emot. Fa aka speedboat, kristallklart vatten, vita strander, snorkling, drinkar och forhoppningvis god mat. Vad sager man woooohhhheeeeeeeeee!

Vi har det som sagt fruktansvart bra Tass och jag.
Bilder kommer.

Dags att bege sej
Hanna


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          
Trackback






RSS 2.0