7 november

Publicerat: 2009-11-07 | 17:10:26   
Om jag ska vara ärlig hade jag gärna velat ta bort den här månaden. Jag ser inte alls vad den ska vara bra till. Och om den nu skulle finnas kvar hade jag velat haft den som en julmånad den också.  Istället för att bara ha en mysig månad med pepparkakor, glögg, mysiga julljus och allt vad julen innebär så skulle man ha två. Att det låg två veckor mellan varje advent.

Det är min dröm.

Jag tycker att denna månaden lätt blir en måste-hitta-på-saker-nu månad. Vilket får en nästan att gå under. Vafall när du är i ett förhållande. Man är rädd för att det här med mysa under en filt hela kvällen och äta gott, blir till ett vi-hittar-aldrig-på-något problem.

Eftersom min dröm bara är en dröm. 

Tror jag istället att man ska eller den inställningen jag vafall ska försöka ha denna månaden,
är att se fram emot att bara kunna ligga hemma tillsammans och ro om varann utan några speciella krav.
Och släppa det här med att gemföra sommar med vinter.
Visst är det svårt när man är en sommarmännsika.
Men mitt liv och min i det här fallet pojkvän betyder precis lika mycket för mej nu som i somras. 
Man måste bara lära sej att inte ställa för höga krav. 

Jag håller dock med om att man alltid ska bygga på toppen. Men utan en ordentlig grund, finns det inga hållbara toppar.

Det är inte lätt, men jag ska försöka.



Gammal bild från förra vintern.

Hanna

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          
Trackback






RSS 2.0