NattpassUggla

Publicerat: 2010-04-11 | 03:48:10   
Jag stinker solarium, tvätten hänger i torkskåpet och bullrar i torktumlaren. G- som i gemenskap är på tv och det är en stor spindel i tvättstugan.
Jag har sopat alla golven för att inte väcka någon och jag har precis hällt upp vatten så jag strax kan tvätta golven. Eller vaska som vi säger här.
Jag är på jobbet. 6 timmar har gått och det återstår endast 3,5 timmar kvar. Tiden springer iväg på natten tycker jag.
Eftersom jag har varit sjuk har jag fått uppdatera mej med en massa skriftligt som har tagit sin tid. Har tvättat ett par maskiner som sedan har hängts upp och vikts när det varit torrt. Även det har tagit ett par timmar. Det har städats som ännu inte är klart och det har små fixats med saker jag inte hunnit med när jag varit borta så länge. Så nattens timmar går åt.
Har försökt springa fram och tillbaka för att få se ett par snuttar av filmen G. På något konstigt vänster älskar jag den filmen. Tror det är musiken som faller mej i smaken. Eller är det Uggla eller kanske han som spelar Abbe i Madicken som lockar? Det är vafall inte Wahlgren, fastän han är allt bra läcker i denna filmen.

Sitter och kollar på xtra pass jag borde ta. Men jag vill heller inte jobba ihjäl mej. Då kommer det hända samma sak som denna gången jag blev sjuk. Jag har inte riktigt repat mej än och nu är det över en vecka sedan jag blev sjuk. Men pengar lockar. Det lockar som faan. Jag vill ju lägga undan massa så jag kan åka med min baby i sommar och samtidigt kunna spendera snuskigt mycket pengar i Smögen. Kluven suck!

Jag går fortfarande på pencilin. Och suget efter en god drink i solen är maxad. Tråk. Först renade jag kroppen när jag kom hem från Thailand och kunde i dricka någon alkohol på grund av det och nu kan jag inte dricka för jag går på pencilin. Typiskt. Nu låter det dock som jag inte kan leva utan alkohol vilket inte alls är sant det är bara det att när solen tittar fram och helgen ligger nära är det så mysigt att kunna ta sej ett glas eller två. Right?

Idag har baby lite folk hemma. Kul för honom. Han tog ledigt idag. Passade kanon eftersom jag skulle jobba natten. Vi kom fram till att han inte har haft folk hemma sedan i somras. Dåligt. Men det blir ju tyvärr så när vi jobbar så olika. Varken han eller jag kan dra hem massa folk när den andra ska jobba dagen efter.
På gott och ont. 

Var och solade innan jobbet. Skönt att få lite ny färg. Trodde först inte man fick sola när man gick på pencilin men när jag ringde och hörde sa dom att det inte skulle vara någon fara.
Och det gick ju bra =)

Pappsi och Anita är i Grekland nu. Fuskisar. Men skönt för dom och speciellt behövligt för pappsi. Jag hoppas dom gottar sej riktigt ordentligt. LOVE

Imon ska det bli stor sol och 14 grader. Så härligt. Då blir det efter ett par timmar sömn en långis runt delsjön. Inte alltför sent. För även om det ska bli varmt på dagen är det säkert svinkallt på kvällen. Och jag hatar att frysa! Så innan dess får det bli =)



Nice!

Nu måste jag vaska golv!
Hanna

Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          
Trackback






RSS 2.0