Morgonfunderingar.

Publicerat: 2010-02-10 | 08:46:20   
God morgon.
Klockan är strax före åtta och jag kan inte sova längre. Tror det är för att jag är så himlans hungrig.

Mötesdag idag. 11.30-15.30.

Efter det ska jag ut till Backa och hämta Louise och göra lite ärenden på Backaplan. Shit var nog inte sen i somras man var där. I can see why ; )

Graviditeter, föda barn och nyfödda är ett hett ämne runt omkring en just nu.

Människor som blir gravida genom den gravida.
Hur kan man ta ifrån någon förstföderskeupplevelsen?
Man blir ju mörkrädd för att skaffa barn.

Inte för att jag tror att det kommer blir så.
Men helt ärligt den personen som tar bort den upplevelsen, från den jag skaffar barn med och mej blir portad med sort P.
Jag kommer att vara evigt tacksam för all den hjälpen och råd vi får,
som vi ber om.

Även om folk gör allt i all välmening så tror jag alla som har en nära som väntar barn eller precis har fått barn, ska ta det lite lugnt och låta föräldrarna själva lära och upptäcka. Det är ju det man längtar efter om man nu ska längta efter barn.

Det spelar ingen roll om föräldrarna inte skulle blir erbjudna hjälpande händer och råd, barnet kommer klara sej utmärkt ändå.

Tro mej jag har de två vackraste och duktigaste bevisen! =)

Pratade med pappa om saken.
Han säger som såhär.
Man ska aldrig tabort nyblivna föräldras egna kommande upplevelser och nyfikenhet.
Du har inte mera rättighet till det bara för att du är förälder,syskon, eller bästa vän.
Däremot ska du berätta att du finns där om föräldrarna behöver hjälp, råd och tips, men detta måste få ske på föräldrarnas villkor.
Var avvaktande och skräm inte iväg pga av din egna iver.

Fattar ni varför jag är galen i min fantastiska och förstående pappa?
Han fångar alltid upp mej i förvirrade situationer.
Tack papi. LOVE YOU!

Jag hoppas alla förstår hur jag menar och att jag inte menar att man ska isolera sej från resten av världen när man väntar eller har precis fått barn. 
Inte heller smälla igen dörren för alla som öppnar munnen.
Jag menar bara att om man själv någon gång vill skaffa barn, vill man inte ha någon som tar över.
Jag hör det allt för ofta omkring mej.
Ser fina och starka relationer bara gå i splitter, för att man inte tar det lugnt och låter föräldrarna få tänka och bestämma själva.
Det kommer aldrig locka en att skaffa barn om det blir så. Även om jag själv inte planerar det förrän om ett antal år framåt, men det är självklart tankar som kommer upp när man hör det så ofta. 
 

Nu ska jag mysa ner mej en stund till bredvid baby innan det är dags att gå upp och äta frulle.



Första bebisen i släkten Jonsson på många många år (närmare bestämt 22 år).
Kaktus Jonsson hihi =)
Krovslig?

Känns som denna dagen kommer bli en bra dag.
Hanna



Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          
Trackback






RSS 2.0