Nya böcker, fotografi och gardinlängder

Publicerat: 2010-02-04 | 01:44:33   
Faan att jag läste ut boken igår. Nu ligger jag här i sängen och kan inte sova, då hade det vart perfekt att koppla av med lite läsning. Börjar dock 16 imon så det gör ju inget om jag är vaken tills Ninns kommer hem.

Beställde två nya böcker igår. Den här gången lite av den roliga sorten.
Pocket såklart ; )

    

Lite roligt med Linas kvällsbok att det både är ettan och tvåan i samma. Ettan har man ju sett på film X antal gånger och jag kan heller inte få nog av den haha, så jag tyckte det var ett ypperligt tillfälle att köpa den. Och se om den är lika rolig som filmen, eller kanske roligare.
Sen att tvåan kommer med på köpet är ju bara "tummen upp". Har läst massa recensioner om tvåan och den har hittills bara fått toppenbetyg. Har ju dock inte läst alla såklart, men som sagt hittills ; )

Linas kvällsbok 2
Två killar och ett hjärta handlar om val. Nu är Lina lite äldre och måste välja. I kärlek. Ska hon välja bort Kevin som gör alla fel, som dricker för mycket, skolkar och till och med röker hasch ibland? Kan hon kanske rädda honom med sin kärlek? För kärlek, ja, det känner hon. I överflöd. För både Kevin och sin pojkvän Ivar.

Så fort jag börjar läsa en bok får jag ett sådant sug och vill bara läsa mer och mer böcker. Vilket dock är bra. Mitt ordförråd är ju inte alltid det bästa och jag har hört att det blir bättre ju mer man läser. Kanske sant, man lär ju sej en hel del nya ord och formuleringar på gott och ont vill säga.


Minne
Jag kommer inte alls ihåg var jag fick den ifrån. Säkert från skolan under en svenskatimme.
Men vafall, ett tag gick jag omkring hemma med en ordbok. Så fort jag inte förstod ett ord min syster och pappa sa gick jag och slog upp ordet. På sätt kunde jag alltid hänga med i deras tempo.
Som ni kanske förstår var min syster en elak översittaridiot och sa alltid till mej om jag inte förstod ett ord "SLÅ UPP DET!"
Tydligen tog jag henne på orden.

Skitsamma ett ruttet minne bara.
Imon tror jag mina böcker kommer vafall. Går med superfart. Goo cdon.com!
Då ska ägna massa timmar med nosen i en bok.
Hoppas jag inte hinner läsa ur böckerna nu innan vi ska åka bara. Fast i så fall blir det "Pupurfärgen
"
Älskar filmatiseringen så därför lockar boken ännu mera.
Många säger att man ska läsa boken först och sedan se filmen.
Men jag tycker man ska göra tvärtom.
Oftast är boken mycket bättre än filmen vilket resulterar i att det känns bittert att man lagt ner tid på att se en film där man bara blir besviken för att boken var så mycket bättre.
Så tänker jag =) 




Fick hem vårat nya fotografi till bordet idag. Någon råkade hälla ut vatten på bordet så att bilden blev förstörd.
Valde som vanligt en ny bild en på baby och mej såklart thhhihiii.
Vi har beställt nya vita gardiner så det blev en vit och mer romantisk bild en den förra. Det måste matcha vettu =)



Söt va?

Här är även gardinlängderna vi beställt.



Fina =) Är så himlans trött på döda tråkiga panelgardiner.
Spyr!
Nu blir det mer liv i gardinerna, sen matchar dom perfekt både till våra vita påslakan + plus lampor och bord. Även julgranpyntet thhhiiiii.
Livligt gammalmodigt is the shit!
I alla fall hemma hos oss =)

Vad Staffan tycker? Som mej såklart ; )
Nä men han har självklart godkänt allt =)
Hanna


Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          
Trackback






RSS 2.0