Snöig morgon

Publicerat: 2010-01-06 | 07:22:45   
Jag sitter är i soffan hemma och skulle egentligen varit på jobbet för en kvart sedan. Lär nog inte komma dit förrän många kvartar till.
Det snöar katastrofalt massa här på Husargatan.
Körde ut bilen förut och körde fast. Hur massa snö som helst! Tur att ett par snälla skottgubbar kom till undsättning, och hjälpte mej att komma loss. Så nu står bilen tillbaka på sin trygga plats i garaget och jag sitter och kollar på Fåret Shaun.

Dom trodde att det skulle vara klart med skottning på denna gatan om ca en timma. Men sen tänker jag på Älvsborgsbron. Hur ser det ut där. Vägrar att åka upp där utan att vara säker.

Förra året var det ett annat snöoväder när jag skulle lämna Nickes på kvällen. Det var helt kaotiskt ute på vägarna. Hur massa snö som helst och bussar och bilar som kört fast.
Det finns tre filer på bron men alla låg i mitten och körde i mindre än 20 km/h helt sjukt. Det tog mej långt över en timma att komma hem. Var helt blöt av svett när jag kom hem. Sjukt.



Massa massa snö.



Baby sussar sött lyckligt ovetande över snökaoset utanför.

Igår blev jag anklagad över något jag egentligen inte hade med att göra. Skit jag fått ta för att skydda och ställa upp på en annan person. Det är slut med det nu. Jag tänker inte gråta och vara mer förtvivlad en hel kväll och natt över något sådant någon mer gång.
Nu får alla klara sej själva, sanningen skall fram och jag hoppas jag slipper att bli mer inblandad i det här.
För jag orkar inte mer!
Du kanske inte alls menar det, men jag hade gjort allt för att stoppa det som hände igår, närsomhelst, varsomhelst och utan vetskapen om vad det handlade om. Allt för mina vänner skull.

Hanna




Kommentarer
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          
Trackback






RSS 2.0