Hoppet om att bli en inspirationskälla

Publicerat: 2011-03-08 | 11:14:14   

Då har man skrivit sitt första omdömme. Och det gick ju bra.
Hade min första elev, nu här de senaste två veckorna.
Vilket gick förvånadsvärt bra. Jag hoppas även jag fick ut mitt budskap utöver de riktlinger man ska hålla.

Jag vill någonstans visa för unga människor som snart ska entra arbetslivet. Att livet faktiskt inte är slut efter studenten. Att det bara är en början. Där man tjänar pengar och har råd att göra ännu mera roliga saker än tidigare. 
Att det finns flera sidor av livet. Ett av dom är det seriösa arbetslivet, ansvarstagandet och allt vad det innebär och ett annat "hey baberibalivet"
(Hannauttryck) som innehåller allt man älskar, som blir mycket mer hey baberiba med lite extra pengar på kontot. 
Att även om man är ung klarar man av att ta ett oerhört stort ansvar utan att behöva ändra på sin privata person, personlighet och livsstil och faktiskt kunna ta del av allt vad det härliga livet har att erbjuda.

Det är skönt att få ta ansvar och få visa upp en seriös sida av sej själv. Och samtidigt kunna ha kvar en kravlös sidan som fortfarande får en att känna sej ung och galen.

Jag tror många håller med mej.

Jag vill vara en inspirationskälla som visar att som ung kan man vara mycket mer än bara
" - du är fortfarande så ung, om ett par års så...."



Kommentarer
Postat av: Martha

Du är redan min stora inspirationskälla!!!

Jag älskar dig så oändligt mycket för ditt sätt att vara som person och för alla dina goda råd i livet!



Mest av allt älskar jag dig för att du är du, och du Hanna Jonsson är en FANTASTISK människa!

2011-03-10 @ 01:04:44
Kommentera här!
Namn?

E-postadress: (Publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Komma ihåg dig?          
Trackback






RSS 2.0